mrVancetti ile Röportaj

 



 Herkese merhaba! Bugün sizlerle ilk defa bir Youtuber ile röportaj yaptık. Bugün kü konuğumuz mrVancetti! Röportaj yaparken çok eğlendik. Umarım sizde beğenirsiniz. Hazırsanız hemen röportaja geçelim.


- Öncelikle merhaba! Kendini biraz tanıtır mısın?

+Merhabalar, ben mrVancetti. Gerçek ismim Ali ancak bunu çoğu kişi bilmez. Gizli tutmamın bir nedeni yok ancak tam adımın öğrenilmesini istemediğim için mrVancetti ismini kullanıyorum. 19 yaşımdayım. Şu an öğrenciyim. Ek olarak uygulama geliştiricisi ve grafik tasarımcısıyım. Grafik tasarım asıl bölümüm ama meraktan ve sürekli ilgilenmem nedeni ile kodlama ile de ilgim var.


-Hobilerinden biraz bahseder misin?

+Aslında çok hobim var, bunların hepsini tek tek sıralamak çok zor olabilir. Yaparken en çok zevk aldığım hobilerimden bahsedeyim. Resim çizmeyi küçüklükten beri hep sevmişimdir. Bu sevgi lise yıllarında iken yavaş yavaş hobi haline dönmeye başladı ve devamında da işim gibi oldu. Bir çok şirkete ve holdinge grafik tasarımı alanında hizmet verdim. Bazı mobil uygulamaların ara yüz ve ikon tasarımlarını yaptım. Ek olarak yazılım alanında da ilgilerim var. Python ile uzun zamandır ilgileniyorum, ek olarak JavaScript ile de ilgileniyorum. Bu vesile ile de React Native'in hakkında da bilgi sahibiyim diyebilirim. Bunlar en öne çıkan hobilerim. Diğerlerinden de kısa kısa bahsedeyim. Yemek yapmayı ve yemeyi gerçekten çok severim. Uzun yola gitmek ve gittiğim yerlerde araç ile birlikte sakin bir şekilde dolaşmayı da severim. Tatile gitmeyi ama tenha ve kafa dinleyebileceğim yerlere gitmeyi çok severim. Zaten şehirde yeterince ses ve gürültüden kafamız ağrıyor, şehirden ve gürültüden uzak ortamlara gidince daha huzurlu ve sakin hissediyorum.


-Uygulama yapmak senin için anlamı ne?

+Uygulama yapmak benim için çok ayrı bir şey, bir oyuncak gibi geliyor. Bu basit olduğu için değil, bir çocuğa oyuncağı verseniz saatlerce onu oynar. Ve bu oyuncağı gerçekten sevdiği bir oyuncak ise onu hiç bırakmaz, hatta onunla birlikte yatar. Benim için de uygulama geliştirmek aynen böyle. Uygulamalarla vakit geçirmeyin, vakit geçirtin sözü ile benim bu alandaki ilgim katbekat arttı. Bu yüzden uygulama demek üretmektir, hazır olanı kullanmak değil.


-YouTube ile tanışma hikayen nasıl?

+YouTube ile daha öncelerden de videolarım var idi. Ancak bu videoları gerek kalite gerek de yapısal kriterler nedeni ile kaldırmıştım. Bunu yapmamdan tam 1 sene sonra da kanalı daha işlevli ve dikkat çekici hale getirmek aklıma geldi. Kodular hakkında videoların yetersizliğini gördükten sonra bu alan ile ilgili videolar çekmeye başladım ve kanala yükledim, gün geçtikçe gelen abone sayım da arttı ve öne çıkmaya başladık. Videolarımın dikkat çekmesi üzerine her geçen gün bir yenisini ekliyorum ve ilerliyoruz.

YouTube ile ilk tanışmam bu şekilde olmadı ancak. Zamanında oyunlar çok patlak veriyordu. Ben de birkaç arkadaşım ile birlikte oyun videoları çekerek YouTube'a yükledim. Tabii o zamanlar neyin ne olacağını bilmiyoruz. Sadece eğlencesine yapıyoruz. Bu kanalımı daha sonrasında izlediğimde çok komik geldiği için tamamen sildim. Bunun üzerinden geçen seneler sonra bu kanalı oluşturdum ve videoları yayınladım.


-Blog sitenle mi daha çok uğraşıyorsun yoksa YouTube kanalınla mı?

+Aslında bu aralar her ikisi ile de fazla uğraştığımı söyleyemem. Normalde YouTube içeriklerime daha çok değer veriyordum ancak blog adresimin AdSense'den onay almasından sonra blogdan da içeriklerime yenilerini eklemeye başladım. Blog sitem şu an için bir tık ön planda duruyor gibi. YouTube için de vakit fırsatı olsa güzel içerikler yapmayı planlıyorum ancak şu an için maalesef ki fırsat bulamadığım için bu işlere ara veriyor gibi oluyorum.


-Uygulama yapmak mı seni mutlu ediyor yoksa YouTube kanalına video çekmek mi?

+Aslında her ikisi de çok hoşuma gidiyor ancak birini tercih edecek olsam YouTube'a video çekmek derim. Çünkü uygulama yaparken tek başına oluyorsun ve bu da canını bir noktada sıkıyor. Ama YouTube'a video hazırladığım zaman yorumlardan gelen geri dönüşler sayesinde çok sevindirici havalar oluşabiliyor.


-Uygulama yapmaya nasıl karar verdin? Seni kimler destekledi? Tanışma hikayesi nedir?

+Doğrudan uygulama yapmaya başlamadım. Girişte de bahsettiğim gibi ilk olarak Python ile yazılım alanına atıldım. Python ile ilgilendiğim sürece bir çok uygulama ve kod elimden geçti. Gördüğüm bu uygulamalara özenerek aynılarının nasıl yapılabileceğini araştırırken bir bilgi birikimi oldu. Beni destekleyenlerden birisi de lisedeki bilgisayar öğretmenimdir. Her zaman arkamda durmuş, benim uygulama ve kodlarım ile ilgili olumlu/olumsuz bir eleştiride bulunarak beni doğru bir şekilde yönlendirdi. Onun sayesinde bir çok işlevi öğrendim diyebilirim. Asıl merakım ise çok daha öncelerden başlamıştı. Ortaokulda iken Windows XP bilgisayarlarda kısayol oluşturarak "shutdown -s -t 00" yazıyorduk ve bunu bir virüs gibi ayarlıyorduk. CMD'den kodlar yazarak bir şeyler yaptığımızı sanıyorduk. Ama ne bir program ne de bir hack işleminde bulunmuş oluyormuşuz :) Sadece kendi kendimize eğleniyormuşuz.


-Senin için olmazsa olmaz olan 3 şey nedir?

+En önemlisi sağlık, sağlık olmazsa geri kalan hiç bir şey olmayacaktır. Sağlık olduktan sonra bir diğer önemli unsur da huzur. Huzurun olmadıktan sonra düzgün bir hayatın olmaz ve bu durumda da bir çok olumsuzlukla dost olmak zorunda kalırsın. En son gelen de başarıdır. Başarı sadece derslerde ya da bir alanda başarılı olmak değil, hayatta da başarılı olmaktır. Bu hem ticari, hem eğitim, hem sosyal hem de insanlık adına olabilir. Ne olursa olsun bu üçü olmadıktan sonra hiç bir şey güzel gelmeyecektir.


-Blogger platformunu kullanmaya nasıl karar verdin? Neden?

+Blogger'ı merak amaçlı açmıştım ve o zamanlardan beri de adı hep aynıydı. Kendi çağımda teknoloji ve yaşam alanında yazılar paylaşmak için açmıştım. Bazı İngilizce yazılarım da vardı ancak bunların dağınık durması hoşuma gitmediği için kaldırmıştım. Şimdi de sadece yazılım ve tasarım alanında yazılarım mevcut.


-Arkadaş seçerken nelere dikkat edersin?

+Dürüst olması ilk kriterimdir. Dürüst olmayan bir kişiden size hayır gelmez. Doğru yolda olmalıdır. Sapıtmış bir kişi sizin de kişiliğinizi bozabilir. Her şeyi yerinde ve dengeli kullanan birisi olmalıdır. Önüne gelen her şeyi en önemli noktasına kadar düşünmeli, sonucunda ne olacağını bilmelidir.
Arkadaşlıklar gerçekten sağlam olursa bunlar dostluğa dönüşür. Dostluklar da büyük bir hayatın başlangıcıdır. Gerçekten dost olabilecek insanlar seçmeye çalışırım. Sizlere de tavsiyem bu yöndedir.


-Arkadaşlık kurarken sanal ortamımı tercih edersin? Yoksa gerçek hayatı mı?

+Yukarıda da belirttiğim gibi bazı kriterlerini bilmem gerekiyor. Bunun için de gerçek ortamda olması daha önemlidir. Sanal ortamda tanıdığım insanlar da oldu ancak kimisi canımızı sıktı kimisi de hal ve hareketleri ile bize uygun bir arkadaş olmadığını gösterdi. Umarım bu yazıyı da denk gelip de okurlar ki ne olduklarını görürler :)


-Videolarında yada blog yazılarında neden ismini veya yüzünü göstermiyorsun? Neden?

+Göstermiyorum çünkü bir kaç şeyi beklemekteyim. Ardından yüzümü göstermeyi planlıyorum. İsmimi ve soyadımı söylemeyi pek sevemem ama adımı bir kaç kez duymuş olabilirsiniz. Ben anonim bir şekilde takılmayı daha çok seviyorum. Yarın bir gün güzel abone sayılarına gelince kamera da açmayı düşünüyorum. Ufak bir ipucu olsun :)


-Mr.Vancetti ismi nerden geliyor? Senin için anlamı nedir?

+Bu ismin benzerini daha önce duymuş olabilirsiniz. Grand Theft Auto: Vice City oynadıysanız ana karakterin ismini de biliyor olmalısınız. Vercetti ana karakterin ismiydi. Bunu yanlış hatırlamam üzerine bu ismi oluşturmuş oldum. Aslında amacım mrVercetti'yi yansıtmaktı ama bu ismin daha önce alınmamış olduğunu görünce çok daha iyi olduğunu düşündüm. Bir nedeni daha var ancak onu şu an için paylaşamam. Yeri gelince hepsini açıklayacağım :)

Ama şunu belirteyim genelde insanlar nokta ile kullanıyor ama benim asıl kullanımım noktasız ve birleşik, yani "mrVancetti" şeklinde.


-Röportajı bizi kırmayıp cevapladığın için teşekkür ederiz! Son dileklerini ve temennileri alalım?

+Asıl ben teşekkür ederim. Gerçekten güzel yayınların ve paylaşımların var. Yaptığın iş hakkıyla yapıyorsun ve bu durum da benim çok hoşuma gidiyor. 2022'ye gireli tam 1 hafta oldu. Daha senenin başındayız. İnşallah bu seneyi de hayırlısı ile atlatırız. Başarı, sağlık, huzur ve mutluluk seninle olsun. Yapacağın tüm işlerini en güzeliyle yapacağına inanıyorum. Umarım sen de kendine güveniyorsundur. Allah'a emanet ol!


Evet bir röportajında sonuna geldik! Öbür yazıda görüşmek üzere! Bol bol yorum yazmayı unutmayın! Düşünceleriniz bizim için önemli!


mrVancetti Linkler:

Görüntülemek İçin Dokun! 





Oğuzhan Eren

15 yaşında kodlama dahisi... Tüm konularda yazı yazmış ve tüm kullanıcılara örnek bir kişi olma hayalinde...

6 Yorumlar

Her yorum beni sevindirir! Sende beni sevindirdiğin için teşekkür ederim! Takipte kalmayı unutma!

  1. Gerçekten eğlenerek cevapladığım sorular idi. Çok teşekkür ederim.

    mrVancetti

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumun için teşekkür ederim abi! Aslında ben eğlendim. Çünkü ilk defa YouTuber ile Röportaj yapma fırsatım oldu. Gerçekten çok sevindim.

      Sil
  2. Çok Güzel Olmuş !,Okurken Yeni Şeyler Öğrendim !

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumun için teşekkürler abi. Takip etmişsin çok sevindim.

      Sil
  3. Gayet eğlenceli bir röportaj olmuş. Okurken çok eğlendim. İsmin nereden geldiğini merak edenlerden birisiydim. Daha önce de sordum ama söylemedi. Öğrenmem iyi oldu :)

    YanıtlaSil
Daha yeni Daha eski