Beyda'nın Kitaplığı ile Röportaj

 Öncelikle herkese merhaba! Bayadır röportaj yazısı yazmıyordum. Birçok kişi Instagram üzerinden sordular. Onları kırmamak için bir röportaj hazırladım. Instagram hesabımı takip eden bilirler HaritaCum isminde harita ve konum uygulaması yapacaktım. Bayadır onun üzerinde çalışıyorum. Ama geçen günlerde sınavlar olduğu için biraz uygulama gecikecek. Hatta 2 ayı geçer. Şu anlık bilgi veremiyorum. Çünkü ne olacağını bende merak ediyorum. 

Her neyse Röportaj hakkında biraz bilgi verelim. Röportajı, blogunda kitap yorumları ve röportaj yapan bir ablamız. Onunla ilgili bir röportaj hazırladık. Çok eğlenceli ve merakın fışkırdığo bir röportaj oldu. İnşallah beğenirsiniz. Hazırsanız hemen röportaja geçelim...



Öncelikle merhaba! Biraz kendini tanıtabilir misin?

Merhabalar
Öncelikle beni bloğuna konuk olarak aldığın için çok teşekkür ederim. Bloğun hayırlı ve bol okurlu olsun inşallah.
Ben Beyda. Kendi halinde bir blogger, eş, anne ve tam bir kitap kurdu. Aynı zamanda oğlum gastronomi öğrencisi olduğundan gastronomi alanında oğlumla birlikte yeni şeyler keşfetmeyi, denemeyi çok seven, zamanımın çoğunu mutfakta geçiren biriyim.

Blog yazarken nelere dikkat ediyorsunuz?
Blog yazmak benim için öncelikle kitap yorumlarımı unutmayayım, belki birinin de işine yarar, bir kişiye bile faydam olursa ne mutlu bana diye başladığım bir serüven. Bir süre sonra bu bana yetmemeye başladığında kitap dışında konulara da yer vermeye başladığım bir mecra. Her türden yazmaya başladığımda elimden geldiğince Türkçemizi doğru kullanmaya dikkat edip, insanların sıkılmaması adına da anlaşılır yazmaya gayret ediyorum. Çünkü ben bir bloğa girdiğimde anlaşılmaz yazıldığında, daha doğrusu anlatım bozukluğu olduğunda nasıl sıkılıyorsam, insanlar benim bloğumu okuduklarında da sıkılmadan, zevk alarak okusunlar diye elimden geldiğince sadeleştirerek yazmaya gayret ediyorum. Tabii her yazıda bazen bu mümkün olmasa da yine de olabildiğince dikkat etmeye çalışıyorum.

Blog konularına gündemden mi buluyorsun? Yada benim blogum mu gündem olsun diyorsun?
Her blog kendi çapında gündem olmak ister elbette. Ama ben bu mecraya ilk adım attığımda hedefim hep kendim için yazmak, sonrasında da bir kişi bile okursa ve faydalanırsa bu benim için mutluluk sebebi diye başladım. Zamanla çoğaldık, bazen eksildik. Ama blog dünyasında altı senedir güzel dostluklar ve arkadaşlıklar edindim bu bile benim blog yazmam için yeterli bir sebep. 
Benim her daim yazmak için bir konum var. Zaten kitap yorumlarım, kitap alıntılarım ve kitap tanıtımlarımla bile yazacak çok konum var. Benim bloğum bir haber bloğu değil. Bu nedenle gündemden konu bulmama da gerek yok. Yazdığım konu o an ki ruh halim, yaşadığım bir olay, bir kitap yorumu ya da bir yemek tarifi vb. şeyler olabilir.  Mesela taslaklarda o kadar çok yazılmayı bekleyen yazı var ki, onları yazmayı bitirebilirsem mesela en az bir yıllık blog yazısı çıkar. Ancak zamansızlık nedeniyle vakit buldukça yazıları hazırlayıp yayına alabiliyorum. 

Blogu büyütmek için şimdiye kadar ne yaptın? Büyütme sebebin nedir? 
Sosyal medya hesaplarım dışında hiçbir şey yapmadım. Öyle bir yere reklam vereyim, bana okuyucu gelsin gayem de hiç olmadı. Her şey zamanla oluyor. İçten, samimi ve özgün olunca zaten okuyucu bir süre sonra artıyor. Artmasa ne olacak ki? Ben bu mecradan para kazanmak için yazmıyorum. Amaç kendimi mutlu etmek ve ben böyle mutluyum. Yazmak bana iyi geliyor. 

Blog sitenle ünlü olmak mı istiyorsun? Yada blogunla ünlü olma hayalin var mı? 
Yani bir önceki soruda söylediğim şey aslında. O tarz bir kaygı hiç duymadım. He olsa güzel olmaz olur mu hiç? Elbette süper olur. Yazılarımın okunması beni çok mutlu eder. Bloğuma bir çok ziyaretçi gelmesi, yazılarımın elden ele dolaşması. Ama bunu hırsa dönüştürmek, illa isim duyuracağım diye bazı şeyler yapmak bana göre değil. Özgünlüğümü kaybetmeden yavaş yavaş ilerlemeyi seviyorum. Blog yazmak sabır işidir. Altı yılda ne çok açılıp, yazmayı bırakan blog gördüm. Çoğu kişi hemen buradan ünlü olacağını ve para kazanağını düşünüyor ama öyle bir dünya yok maalesef. O yüzden buradan ünlü olmak gibi bir hayalim, beklentim hiç olmadı. Olmaz da. Ben böyle iyiyim.  

Sanırım mutfakta yeteneklisin? Mutfakta en çok ne tür yapıyorsun? (Yani pasta türümü, yemek türümü, tatlı türümü)
Mutfakta oldukça iyiyim. Yeni yemekler, bilmediğim baharatlar denemeyi çok seviyorum. Bir baharat çekmecem var akıllara zarar. Orası yetmedi bir de dolaba kaydım. Yakınca sadece baharatlar için bir dolap yapacağım sanırım. 
Oğlum gastronomi öğrencisi olduğundan beri daha uç tatlar denemeye başladık. Her alanda yemekleri başarılı şekilde çıkarabilirim. Bir kez görmem, bir kez denemem yeterli oluyor. Sonrasında hayal gücüme göre artı, eksi baharatlarla yeni tatlar çıkarmayı seviyorum. Bunu yaparken oğlumla birlikte çalışmak çok güzel. Ana-oğul mutfakta olmayı seviyoruz. 
Oğlum bunun okulunu okumadan önce yalan değil asıl ilgi alanım ana yemeklerdi. Mesela hamur işi benim için sadece hazır yufka ile mümkündü. Çünkü hamur açma konusunda tam bir yetenek düşmanıydım. Ancak onunla birlikte öğrenmeye başladıktan sonra kendimi tatlı, hamur işi konusunda da oldukça ilerlettim. Mesela oğlum bir Sarıyer böreği açtı. Bunca senedir mutfaktayım, Oğlum gibi hamur açamazdım. Ama onunla birlikte yapa yapa şimdi bende börek açabiliyorum. Hatta dışarıda çocukluğumdan beri börek yediğim bir yer vardı. Artık oradan börek yemeyi bıraktım. Çünkü kendimiz âlâsını yapmaya başladık. Aynı şey poğaça içinde geçerli. Dışarıdan aldığımız poğaçalar bize artık çok tatsız ve içi kof yani hava basılmış gibi geliyor. Bu yüzden evde yeni şeyler öğrenerek, ne yediğimizi bilerek hem de eğlenerek üretmeye devam ediyoruz. Hem de karnımızı doyuruyoruz.

Issız bir adaya düşsen yanına alacağın 3 şey ne olabilir?
Oğlum, eşim ve yiyecek. Aslında kitaplar demem lazım ama karnın açsa kitapları ne yapacaksın değil mi? 
 
Yardım aldığın site veya blog var mı? 
Hayır yok.

Bizimle nasıl tanıştın? Bizimle tanıştığından memnun musun? 
Senin bana instagram üzerinden bir soru sormanla başladı her şey. Ve geldiğimiz noktada röportaj :)

Ünlü bir blogger mı olmak isterdin yoksa ünlü bir YouTuber mı? 
Yapı itibariyle kamera karşısında konuşmak bana göre değil. Evet çok dışa dönük, kırk kralla barışık biriyim ama kamera çok başka bir şey. Kaldı ki ben yazarak kendimi daha iyi ifade ediyor ve kendimi daha rahatlamış hissediyorum. Eğer illa ünlü olmam gerekiyorsa bloğumla, yazılarımla bir yerlere gelmek isterdim.

Hiç mobil uygulamam olsun diye düşündün mü?
Hayır. Zaten blog açısından düşünecek olursak gerek de yok.

Blogger mı? Wordpress mi? Wix mi? Neden? 
Blogger dışında bir panel hiç kullanmadım. Blogger uygulamasından da memnunum. Arada yaptıkları güncellemeler bazen yorucu olsa da alıştım sanırım.

Blog yazarken ailen sana engel oluyor mu? 
Eşim ve oğlum bana her konuda destekler. Ne yaparsam sonuna kadar arkamda durdular bu zamana kadar ve hayattaki en büyük iyikim ve şansım onlar benim. Blog yazmaya karar verdiğimde her konuda yazma fikrim yoktu dediğim gibi. Ancak sonrasında bloğa yazı koymak için fotoğraf çekmem gerekiyorsa eşim de, oğlum da ellerinden geldiğince yardımcı oldular ve olmaya da devam ediyorlar.  Mesela yemek tabaklaması yapıyorum ve fotoğraflama yapmadan asla bozmalarına izin vermiyorum. Onlarda anlayış gösteriyorlar. Ya da bir otele vb. yere gittiğimizde odaya ilk ben giriyorum. Oda bozulmadan fotoğraflama işini bitiriyorum ve sonrasında onları odaya alıyorum. Eğlenceli olduğunu bile söyleyebilirim. 

Blog yazdığını çevrene nasıl açıkladın? 
Benim yakın çevremde blog yazdığımı bilen birkaç kişi var. Onun dışında kimseye söylemedim, söylemeyi de düşünmüyorum. Burası benim dünyam ve burada özgür olmayı seviyorum. Yeri geldiğinde rahatça içimi dökebilmeliyim. Birine kızdıysam bunu rahatlıkla yazabilmeliyim. Tanıdıklar bilirse bunun özeli kalmaz. Hatta bu zamanla başıma dert bile olabilir. Herkese her şeyi söylemek zorunda değiliz değil mi? Bir şeyi de bilmeyiversinler.

İlgilendiğin başka iş var mı? 
25 yıllık Muhasebeciyim. 

Evet röportaj sonuna geldik. Son olarak duygunu alalım.
Güzel ve keyifli bir röportajdı. Bloğunda bana yer verdiğin için çok teşekkürler. Yolun açık olsun. Sınavlarında başarılar.

Evet röportaj sonuna geldik... Beyda'nın Kitaplığı uğramayı unutmayın!

Beyda'nın Kitaplığı •>•>•> Uğramak için dokun!

Bir dahaki  röportaj yazısında olmak isterseniz;
Instagram: @teknobilik
Mobil Uygulamalarımız: QROkutucum 

İletişime geçebilirsiniz.

Sağlıcakla kalın, TeknoBilik ile kalın!

Instagram ve blog sitemizi takip etmeyi ve yorum yazmayı unutmayın ki daha iyiler ile karşılaşın!
Oğuzhan Eren

15 yaşında kodlama dahisi... Tüm konularda yazı yazmış ve tüm kullanıcılara örnek bir kişi olma hayalinde...

12 Yorumlar

Her yorum beni sevindirir! Sende beni sevindirdiğin için teşekkür ederim! Takipte kalmayı unutma!

  1. Güzel sorulardı, emeğine sağlık :)

    YanıtlaSil
  2. Beyda'nın Kitaplığı arkadaşımızı hem blogundan hem instagramdan severek takip ediyorum..
    Soruların da güzeldi ve cevapları da keyifle okudum:)

    YanıtlaSil
  3. fikir çok hoşuma gitti, röportaj... :)
    15 yaşında kodlama yapabilmen çok güzel tebrik ederim :)
    bir ufak yazım yanlışı var sanırım sizinle röportaj... kısmında... normalde yazım yanlışlarını yazmam ama emin olmak istedim var mı yok mu... :D
    yeni yazılarını bekliyorum, tebrikler ve başarılar... :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumun için teşekkürler. Yazıyı beğenmeni sevindim. Biraz internet üzerinden araştırma yaptım ve "röportaj" şeklinde yazılıyor! Instagram hesabını takip edersen sevinirim!

      Sil
    2. Sizinle röportaj yapmak istiyor iseniz;
      yukarda olan cümlede yani.
      :)

      Sil
    3. Yazıyı düzelttim teşekkürler...

      Sil
  4. Benim içinde çok güzel ve çok keyifli bir röportajdı. Yolun açık olsun :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumun için teşekkürler. Beni kırmayıp tek tek cevapladığın içinde teşekkür ederim.

      Sil
  5. Keyifle okudum. Beyda tam bir kitap kurdudur. Çok yönlüdür. Başarıları daim olsun 🧿👏🤗🤚

    YanıtlaSil
Daha yeni Daha eski